In maart opende het bedrijf de deuren, aan de Oudezijds Achterburgwal in Amsterdam. “Hier zitten zoveel wereldmerken op fietsafstand van elkaar”, zegt Ross Plummer, de algemeen directeur. Door de brexit wilde het bedrijf uitbreiden naar het Europese vasteland, onder meer om makkelijker EU-burgers te kunnen aannemen.

“We begonnen met twee werknemers”, zegt Plummer. “Nu werken er zes mensen in het kernteam, en we werken samen met veel meer mensen als we producties maken. We willen nog doorgroeien, dat is het plan”.

Aantrekkende werking

Jeroen Nijland, commissaris van het Netherlands Foreign Investment Agency, de organisatie die bedrijven helpt zich in Nederland te vestigen, ziet dat de aanwezigheid van andere sterke bedrijven belangrijk is. “Wij hebben inmiddels een sterk mediacluster in Nederland met bijvoorbeeld Netflix, Endemolshine en nu ook Discovery”, zegt hij. “Dat trekt andere bedrijven in de sector aan, waardoor zo’n cluster nog sterker wordt.”

Volgens Nijland geldt dat ook voor de zakelijke dienstverlening, de IT en life sciences. Dat laatste komt onder meer door de komst van het Europees Medicijnagentschap, in 2018.

2020-02-19 12:38:48

Aangeboden door: nos.nl